Autogiro - ansökan
Hur fungerar autogiro?
Autogiro är en betaltjänst som innebär att betalningar utförs från betalarens konto på initiativ av betalningsmottagaren. För att betalaren ska kunna betala via Autogiro, ska betalaren lämna sitt medgivande till betalningsmottagaren om att denne får initiera betalningar från betalarens konto. Dessutom ska betalarens betaltjänstleverantör (t ex bank eller betalningsinstitut) godkänna att kontot kan användas för Autogiro och betalningsmottagaren ska godkänna betalaren som användare av Autogiro.
Du kan ansöka om autogiro för betalning av avgifter inom exempelvis barnomsorg, äldreomsorg eller hyra för bostad hos kommunens fastighetsavdelning.
Hur ansöker jag?
Ansökan om autogiro görs på blankett för autogiro.
Senast uppdaterad 2016-05-02
Ljusnarsbergs kommun
Ljusnarsbergs kommun
Gruvstugutorget 714 80 Kopparberg
Fax: 0580-71830
E-post: kommun@ljusnarsberg.se
Öppettider reception
(Telefon: 0580-805 10)
Måndag-fredag
Kl. 08.00-16.00
(lunchstängt mellan kl. 12.00-13-00)
Öppettider Polisen
Tisdagar kl. 09.00-15.00
Öppettider växel
(Telefon: 0580-805 00)
Måndag-torsdag Kl. 08.00-16.30,
Fredag 08.00-16.00
Lunchstängt 12.00-13.00
Klämdag 10.00-12.00
Dag före helgdag 8.00-12.00