Ljusnarsbergs kommun
Ljusnarsbergs kommun

Autogiro - ansökan

Hur fungerar autogiro?

Autogiro är en betaltjänst som innebär att betalningar utförs från betalarens konto på initiativ av betalningsmottagaren. För att betalaren ska kunna betala via Autogiro, ska betalaren lämna sitt medgivande till betalningsmottagaren om att denne får initiera betalningar från betalarens konto. Dessutom ska betalarens betaltjänstleverantör (t ex bank eller betalningsinstitut) godkänna att kontot kan användas för Autogiro och betalningsmottagaren ska godkänna betalaren som användare av Autogiro.

Du kan ansöka om autogiro för betalning av avgifter inom exempelvis barnomsorg, äldreomsorg eller hyra för bostad hos kommunens fastighetsavdelning.

Hur ansöker jag?

Ansökan om autogiro görs på blankett för autogiroPDF.

Senast uppdaterad 2016-05-02

Ekonomihandläggare
Britt-Marie Alfredéen
britt-marie.alfredeen@ljusnarsberg.se
0580-80527

Fel på sidan?

Anmäl fel på sidan här

Skriv ut sidan

Ljusnarsbergs kommun

Ljusnarsbergs kommun
Gruvstugutorget 714 80 Kopparberg

Fax: 0580-71830

E-post: kommun@ljusnarsberg.se

Öppettider reception

(Telefon: 0580-805 10)

Måndag-fredag

Kl. 08.00-16.00
(lunchstängt mellan kl. 12.00-13-00)

Öppettider Polisen

Tisdagar kl. 09.00-15.00

Öppettider växel

(Telefon: 0580-805 00)

Måndag-torsdag
Kl. 08.00-16.30,
Fredag
08.00-16.00
Lunchstängt
12.00-13.00
Klämdag
10.00-12.00
Dag före helgdag
8.00-12.00