Lämna synpunkter på barnomsorg, skola och fritidshem
Har du synpunkter eller klagomål på synpunkter eller klagomål på barnomsorg, skola och fritidshem. Det är viktigt att vi får information om det som inte fungerar och sådant som kan bli bättre.
Dina synpunkter är värdefulla. Det ger oss en chans att förbättra verksamheten.
Så här lämnar du synpunkter eller klagomål
1. Kontakta personalen
I första hand hör du av dig till skolan. Du kan kontakta dem via mejl, telefon eller prata med dem direkt.
2. Kontakta rektor
Om du inte är nöjd med svaret från personalen kontaktar du rektorn. Om du efter samtalet fortfarande är missnöjd kan du kontakta huvudmannen genom skolchefen.
3. Kontakta Ljusnarsbergs kommun som är huvudman
Om du tycker att den kommunala verksamheten inte agerar kan du kontakta Ljusnarsbergs kommun som är huvudman. Hit vänder du dig också om du inte är nöjd med hur ditt klagomål hanterats av personal eller rektor.
Du kan lämna ditt klagomål digitalt via e-tjänst eller skicka ett brev till:
Ljusnarsbergs kommun
Att: Skolchef
Gruvstugutorget
714 80 Kopparberg
Vad händer efter du lämnat synpunkter eller klagomål?
Vi kommer att kontakta dig gällande synpunkter synpunkter eller klagomål inom 5 arbetsdagar. När ditt klagomålsärende avslutas får du ett skriftligt svar. Om du valt att vara anonym så utreds och dokumenteras klagomålet, men ingen återkoppling kommer att ske.
Det du skickar in blir allmän handling
När du tar kontakt med oss gäller offentlighetsprincipen. Det innebär i korthet att all din korrespondens med Ljusnarsbergs kommun blir en allmän handling som diarieförs hos vår registrator. Ibland kan dock hela eller delar av en synpunkt eller ett klagomål sekretessbeläggas.
Skicka in synpunkter och klagomål via e-tjänst
Via vår e-tjänst kan du lämna synpunkter eller klagomål som gäller utbildning och barnomsorg.
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 10 januari 2025