Lämna synpunkter på social verksamhet
Har du synpunkter eller klagomål på någon av de sociala verksamheterna? Då vill vi veta det. Det är viktigt att vi får information om det som inte fungerar och sådant som kan bli bättre.
Lämna synpunkter eller klagomål på Individ- och familjeomsorgen (IFO), äldreomsorgen, arbetsmarknadsenheten eller LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) inom Ljusnarsbergs kommun.
Så här lämnar du synpunkter eller klagomål
Du kan lämna synpunkter eller klagomål via vår e-tjänst eller genom att skicka in en blankett. Blanketten hittar du på samma sida som e-tjänsten, den finns också på kommunens olika enheter eller så kan du kan ringa till kommunens och be att få blanketten hemskickad.
Du får en återkoppling på ditt klagomål eller synpunkt inom 14 dagar. För att vi ska kunna återkoppla till dig går det ej att vara anonym i e-tjänsten.
Hur kommunen hanterar och följer upp klagomålet/synpunkten
- När enhetschefen eller socialchef har tagit emot ett klagomål registreras detta i kommunens e-tjänst, för att på ett lätt sätt kunna följa upp och utvärdera händelsen.
- Inom två veckor från att vi tagit emot ditt klagomål skall du som önskar få ett svar på ditt klagomål. Svar behöver inte betyda en lösning, men vi håller dig underrättad om vad som händer med ditt klagomål.
- Samtliga klagomål redovisas till kommunstyrelsen en gång per år och ingår i vårt förbättringsarbete.
- Synpunkter och klagomål som registreras blir en allmän handling som omfattas av offentlighetsprincipen. Om någon begär att få se en allmän handling är vi som myndighet skyldig att efter sekretessprövning, skyndsamt och i läsbar form, tillhandahålla den.
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 10 januari 2025